image1 image2 image3 image3

O Deklaraciji

Sljedeći Europski izbori u europskom društvu održat će se u Hrvatskoj 25. svibnja 2014, u vremenu koje karakteriziraju dvije velike krize. Prva je ekonomska recesija koja u financijskom smislu posebno u Hrvatskoj ima izravan utjecaj na sve potrošače koji su ozbiljno zabrinuti za svoja radna mjesta, kupovna moć, osobnu štednju, otplatu kredita, mirovine ...

Druga su klimatske promjene koje zabrinjavaju potrošače jer mogu imati ozbiljnu , dugoročnu i nepopravljivu štetu za našu budućnost ...

Što mogu učiniti hrvatski europarlamentarci da ove dvije krize završe i da dobiju povjerenje potrošača ?

U Europskom parlamentu vlada mišljenje da je 500 milijuna europskih potrošača vrlo daleko od svojih svakodnevnih životnih briga . Istraživanja pokazuju da nešto više od polovice potrošača nije zainteresirano za europske izbore. Mnogi su uvjereni da njihov glas neće ništa promijeniti. Može li se to mislite promijeniti?
85% propisa za potrošače se donosi na razini Europske unije – zbog toga je potrošačima važno kako će europarlamentarci iz Hrvatske glasovati!

Ova Deklaracija je oblik sporazuma između europarlamentaraca iz Hrvatske i hrvatskih potrošača i posebno naglašava područja u kojima europarlamentarci mogu pridonijeti promjenama i u kojima Oni kao potrošači mogu doprinijeti da se glas potrošača čuje i razumije, te da on ne bude slabija strana na tržištu, nego ozbiljan partner i regulator tržišta.

Deklaraciju su pripremili potrošači Hrvatske udruženi preko udruga za zaštitu potrošača u „POTROŠAČU“ – hrvatskom savezu udruga za zaštitu potrošača, koji s pravom očekuju od europarlamentaraca da zastupaju njihove interese.

Deklaracija je skup stvarnih problema koji se izravno odnose na svakodnevni život građana Hrvatske i Europe. Deklaracija sažima područja i teme koje su kritične za hrvatske i europske potrošače, te naglašava glavne izazove s kojima će se morati suočiti novi članovi Europskog parlamenta.

Koncept održivog razvoja, stoga nalaže da se pri donošenju odluka mora voditi računa o njihovom utjecaju na buduće generacije, nije presudan samo odnos prema okolišu već i promicanja interesa potrošača posebno ranjivih skupina (djeca, starije osobe i osobe s invaliditetom). Prosječni "Europski potrošač" ne postoji na tržištu, a očekivanja u svih 28 država članica Europske unije vrlo su različita.

Nalaže se potreba definiranja kriterija za „prosječnog europskog potrošača“.

Unutarnje tržište rada treba uskladiti s interesima potrošača, jer je potražnja njegova pokretačka snaga.

Vratimo i izgradimo međusobno povjerenje i povjerenje u institucije zaštite prava potrošača.

U trenutnoj financijskoj i gospodarskoj situaciji bitno je povjerenje, potrošači moraju imati povjerenje u robu i usluge koje kupuju u Hrvatskoj i EU .Europa, koja će biti povoljnija za potrošače, jer mogu birati na konkurentnim tržištima (domaće ili strano) s povjerenjem u dostupnost, kvalitetu, sigurnost i naknadu.

Odluke koje će europarlamentarci donositi o temama koje su opisane u nastavku prilika su za stvaranje, održavanje i povećanje povjerenja potrošača u Europski parlament i Europsku uniju.

Tražimo od europarlamentara da osiguraju potpunu implementaciju Povelje o temeljnim pravima europske unije (210/C83/02) članak 38 „Politike Unije osiguravaju visoku razinu zaštite potrošača“, na način da EU i nacionalne države, pa tako i Hrvatska, budu jamci visoke zaštite potrošača.

Vjerujemo da će naši europarlamentarci prihvatiti ovu Deklaraciju koja je za potrošače posebno važna, te je, ukoliko budu izabrani, koristiti u svom radu europarlamentarca

Aktivisti Saveza „POTROŠAČ“ i njegovih članica, aktivisti Organizacije I.S.P.I.Tp i udruga za zaštitu potrošača diljem Hrvatske, informirati će europarlamentarce koji su interesi hrvatskih potrošača, te ih upozoravati na moguće negativne posljedice pojedinih odluka kad god će to biti moguće.

Ž.T.

2019  Deklaracija   globbersthemes joomla templates